Sfera Kinezyterapii

Ćwiczenia ogólnousprawniające z instruktażem

Trening pod okiem mgr fizjoterapii dostosowany do danej jednostki chorobowej, dysfunkcji lub oczekiwań pacjenta z wykorzystaniem sprzętu rehabilitacyjnego.

Terapia indywidualna

Zabieg polegający na indywidualnym podejściu do pacjenta z wykorzystaniem metod rehabilitacyjnych uzależnionych od jednostki chorobowej i stanu pacjenta.

Kinesiotaping

To metoda terapeutyczna, w której wykorzystuje się elastyczne taśmy aplikowane na skórę pacjenta. Taśma naklejona na skórę unosi ją, powodując niewielkie pofałdowania i zwiększa przepływ limfy, krwi i płynu komórkowego pomiędzy tkankami, powodując lepsze odżywienie i dostarczenie substancji energetycznych do komórek oraz usprawniając odprowadzenie zbędnych produktów przemiany materii. Takie działanie wpływa na przyspieszenie leczenia uszkodzeń i urazów tkanek miękkich. Oklejanie może być stosowane w stanach ostrych, podostrych i przewlekłych.

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia przeznaczone dla dzieci zmagającymi się z wadami postawy. Instruktaż oraz ćwiczenia pod okiem mgr fizjoterapeuty z wykorzystaniem sprzętu rehabilitacyjnego pozwoli na wstrzymanie procesu chorobotwórczego a pobudzenie procesu naprawczego.

Zajęcia „zdrowy kręgosłup”

Zajęcia opierające się na indywidualnie dobranych ćwiczeniach indywidualnych lub w małych grupach. Pod okiem fizjoterapeuty przeprowadzany jest trening złożony z ćwiczeń rozciągających i wzmacniających odpowiednie partie mięśniowe w celu zmniejszenia dolegliwości bólowych kręgosłupa, pozbyciu się promieniowania bólu do kończyn, zwiększenia ruchomości kręgosłupa. Podczas zajęć przeprowadzany jest instruktaż o profilaktyce i ergonomii.

Terapia nietrzymania moczu

Terapia opierająca się na serii zabiegów przez skórnej elektrostymulacji oraz ćwiczeń mięśni Kegla i mięśni miednicy. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej terapii możemy zmniejszyć dyskomfort związany z nietrzymaniem moczu lub całkowicie się go pozbyć w zależności od rozległości schorzenia.

Czy kinezoterapia będzie pomocna dla Ciebie lub kogoś z Twoich bliskich?